AUDEMARS PIGUET MARKETING DİREKTÖRÜ

  • 354 SHARES

Tim Sayler, Audemars Piguet’nin sosyal medyaya sanatsal yaklaşımını anlatıyor.

Audemars Piguet için sosyal medyanın önemi nedir?
Vurguladığımız mesajları açıklamak ve daha iyi şekillendirmek için sosyal medyayı önemsiyoruz. Burada nicelikten çok niteliğe önem veriyoruz, Instagram hesabımızı kontrol ettiğinizde bunu göreceksinizdir.

Instagram’ı yeni insanlara ulaşmak ya da onları etkilemek için mi kullanıyorsunuz yoksa sadece Audemars Piguet’nin tarzını yansıtmak için mi?

Her ikisi için de, takipçilerimizin 2/3’ü AP sahibi kimseler değil, bunlardan bazıları belki olabilir bazıları da hiç olmayabilir. Ama tabii ki de yaptığımız şeyleri gösterme yükümlülüğümüz var ve biz de bunu yapıyoruz.

Yeni bir model geliştirildikten ve sizin önünüze geldikten sonra sosyal medyadaki tanıtım süreci nasıl işliyor?
Valle de Joux’ya gidiyoruz, gece dışarı çıkıp dolunaya bakıyoruz ve iham gelmesi için bekliyoruz. Şaka bir yana bu süreç biraz meşakkatli ve birçok bileşeni var. Öncelikle saat ustalarımız ve tasarımcılarımız ürün bazlı fikirlerini bize iletiyorlar, modelle ilgili teknik konular üzerinde uzlaştıktan sonra lansman için doğru zamanı ve yeri bekliyoruz. Ardından pazarın ürünü adım adım tüketebilmesi için biz de yavaş yavaş ve sabırlı bir şekilde ilerliyoruz.

Royal Oak çok güçlü bir karakter, böylesine bir oyuncunun yanında diğer serileri öne çıkarmaya çalışırken zorluk çekiyor musunuz?
Royal Oak’un iletişim stratejisi o kadar güçlü ki diğer modellerin neredeyse hepsi için harcadığımız zamandan daha fazlasını sadece Royal Oak için harcıyoruz. Size bir örnek vereyim: Millenary koleksiyonumuz eşsiz saatler içeren bir aile, fakat zaman zaman kendimizi butiklerimize onu biraz daha öne çıkarmaları gerektiğini söylerken buluyoruz.

Diğer manüfaktürlerin yaptığı kampanyaları kıskandığınız oluyor mu?
Politik bir cevap bulabilmem için bana süre tanıyın lütfen… Dürüst olmak gerekirse herkes birbirinden bir şeyler öğreniyor, bu iyi bir örnek olsa da kötü bir örnek olsa da geçerli.