Bİr Sanat Dalı Olarak Yüksek SaatçİLİK
31 Mart itibariyle Kremlin Museum’da sergilenecek olan Bovet 1822 ve Ilgiz Fazulzyanov tasarımları sanatın bileğe taşınmış formlarını içeriyor.
19. yüzyılda Bovet yüksek saatçiliğin içine dekoratif sanatları da eklemeye karar verdiğinde bu alanda en öne çıkan işçiliğin mine işçiliği olacağına kanaat getirmişti. Tabi dönemin özelliklerini de ele alacak olursak mine işçiliği ve minyatür çinicilik en parlak yıllarını yaşıyor ve en güzel örnekleri sergileniyordu. Bu standardların yükselişi ile Bovet’nin yükselişi de denk zamanlara denk gelmişti.
Bovet 1822 ve Dimier 1738 Manüfaktür’ün sahibi Pascal Raffy daha sonrasında dekoratif sanatlardan payına düşen işçiliği alarak en güzel ve asil örnekleri sunmaya devam etti. Sonradan geliştirilen koleksiyonlarda da aynı doğal çalışma metodları ve teknikler kullanılmaya özen gösterilerek geçmişten gelen geleneklere sadık kalındı. İlerleyen zamanlarda ise aynı eşsiz değerlere ve tutkuya sahip olan iki isim Mr. Raffy ve Ilgiz Fazulzyanov birlikte çalışmaya devam ettiler.
Lissignol, Richter, Liotard ve Huaut gibi türünün en başarılısı isimlerden ilham alan Ilgiz Fazulzyanov işçilikli minelerinde farklı ilüstrasyonlara yer verdi. Ve bu alanda en gelişmiş tekniklerden biri olan « grand feu » işçiliğini bir üst seviyeye taşıdı. Döneminin en başarılı mücevhercilerinden olan Fazulzyanov’in Bovet kardeşler ile geliştirmiş olduğu cep saatleri ve kol saatleri ise en dikkat çeken parçalar arasına girdi. İki temaya göre şekillenen koleksiyon erkek modellerinde atlı figürlerle açığa çıkarken kadın modellerinde ise çiçekler eşliğinde keşfediliyordu.
İşte şimdi ise ünlü mine sanatçısı Ilgiz Fazulzyanov ve yüksek saatçilik ustası Bovet’nin kusursuzluğu hedefleyen tasarımları eşsiz bir sergi eşliğinde sunuluyor. 31 Mart 2016 – 31 Temmuz 2016 tarihleri arasında Kremlin Museum’da görülebilecek olan sergi bir sanat dalı olmaya aday yüksek saatçilik parçalarının en güzel formlarını sunuyor.