Junghans’ın Max Bill’İ

  • 242 SHARES

Nomos Glashütte şaşırtıcı şekilde uygun fiyatlı Bauhaus güzellikleri üreten tek Alman saat üreticisi değil. Aslında Schramberg’de yer alan Junghan 1961’de bu işe soyundu.

Alman saat üreticiliği, Glashütte ile başlayıp Glashütte ile bitmiyor. Aslında, bu kasabanın Demokratik Almanya Cumhuriyeti’nden kalma sıkıntılarından kurtulması, yeni ve yeniden canlanan büyüleyici isimlerle oldu, ama kasabanın kendisini bu resimli masal kitabından koparıp daha uzaklara yönelmesi meyvelerini vermeye devam ediyor. Örneğin kuzey sahilinde, Bremen’de Tutima var; daha merkezde Frankfurt’ta Sinn’i buluyoruz ki bunların ikisi de benzer şekilde kullanışlı saatler üretiyorlar.
Fakat bunlar arasında en büyüğü Junghans: 1861’den bu yana hala güçlü ve en az Glashütte kadar hoş bir manzarayla çevrili Black Forest’taki Schramberg’de yer alıyor. Dahası, markanın üretiminin büyük bir kısmını mekanik mekanizmalar oluştururken, yeni sahipleri binalara ve son derece önemli imalat otonomisine yatırım yaparken ve en etkileyicisi; yeni nesil tasarım meraklılarından oluşan bir grup hipster markanın yeniden gündeme gelen “Max Bill” modellerine hayran olurken, Junghans kendinden emin bir şekilde ilerliyor.

_max-bill

Herşey 1956’da Bill’in Ulm Tasarım Koleji’ndeki öğrencileriyle birlikte geliştirdiği bir mutfak saati ile başladı. Bauhaus’taki Bill, Walter Gropius’un öğrencisi olarak, inşaatlarla ilgili netliği ve hassas oranları çalışmalarına nasıl uygulayacağını anlamıştı. Bill’in yarattığı kare kasanın çevrelediği sade kadran, en az Glashütte’nin yeni ismi Nomos’un tasarımları kadar, Bauhaus’un işlevsel tasarımını barındırıyordu. Max Bill tasarımı daha sonra 1961’de kol saati biçimini aldı ve böylece Bill, Junghans’ın bugüne dek en beğenilen ve bugün hâlâ hem erkek hem de kadın modellerinde büyük bir başarı yakalayan ve hâlâ fazla bir değişiklik geçirmemiş olan koleksiyonu olacak serinin mihenk taşını ortaya koydu.

screen-shot-2016-12-14-at-10-38-49

Markanın CEO’su Matthias Stotz, “Max Bill saatler mutlak klasikler haline geldi,” diyor. “Ve bu saatler net bir şekilde geleneksel saatler trendine işaret ediyor. [Kayak şampiyonluğundan sonra moda tasarımcılığına soyunan] Willy Bogner ile devam eden işbirliğimiz haricinde, firma dışından tasarımcılar ile herhangi bir işbirliği yapılması konusunda mevcut bir planımız yok. Schramberg’de kendimize ait bir tasarım departmanımız var.”
Yakın zamanda piyasaya sürülen Meister Driver koleksiyonu göz önünde bulundurulduğunda, bunun becerilerini artan bir şekilde kanıtlayan bir departman olduğunu belirtmekte fayda var. Fakat Max Bill söz konusu olduğunda, şirket 1997’de orijinal tasarımı yeniden lanse ederek ve 2006’da da koleksiyona bir kronograf eklemek suretiyle orijinal tasarımı ve minimalist yaklaşımı muhafaza etti ki böylelikle en iyi kararlarından birini verdi.
Nomos Glashütte oyunu kendi Bauhaus tarzıyla hızlı ve serbest bir şekilde oynarken Junghans da kökleri 1961’e dayanan iyi çalışmalarının tamamına sadık kalarak oldukça iyi işler başaracak.