GÉRALD GENTA ANATOMİSİ
Evelyne Genta, Monako’nun İngiltere büyükelçisi ve rahmetli eşi Gérald’ın tasarım arşivinin titiz koruyucusu.
Yazı James Buttery Fotoğraf Ben Quinton
“Bana söylediği ilk şey ‘Ne kadar çirkin bir saat takıyorsun’ olmuştu. Ben de ‘Bu aşırı kaba adam da kim?’ diye düşünmüştüm,” diye başlıyor konuşmaya Evelyne Genta. “Saatimin gayet sorunsuz olduğunu düşünüyordum ancak bana kasa kulaklarının yanlış olduğunu, saatimin pek de kusursuz olmadığını söyledi. O kadar sinir oldum ki saatimi çıkarıp cebime koydum.”
Dünya genelinde birçok saatin başına geldiği gibi, o saat de çamaşır makinesine girdi ve bir daha hiç çalışmadı. “İsviçreli çılgın adam” Gérald Genta, saatin başına gelenleri duyduktan sonra yerine yenisini gönderdi ancak bu saat kızgınlığa sebep oldu ve anında geri gönderildi. Bu pek de hoş olmayan tanışma hikayelerine rağmen çift, kısa zamanda birlikte çalışmaya başladı. Biri tasarım zekasını konuştururken diğeri rakamlar konusunda iyiydi.
“Tasarladığı saatleri hak etmiyorsanız, onları tam anlamıyorsanız, o zaman o saate sahip olmamanız gerektiğini düşünürdü. Ama ben maaşları ödenmesi gereken yaklaşık 200 işçimiz olduğunun farkındaydım… Neyse ki işler iyi gitti. Ben de tasarımlarına asla karışmadım çünkü Gérald özgün bir vizyona sahipti. Benim yavaş yavaş ticari tarafınkontrolünü ele almama izin verdi. Böylece bir ekip olduk.”
Çift sonraki yirmi yılı dünyayı dolaşarak, varlıklı müşterilerini ziyaret ederek ve genellikle tasarımlarına ilham kaynağı olan seyahatlerde markayı tanıtarak geçirdi.
Evelyne Genta, “Onunla sık sık Suudi Arabistan’daki saraylara gittiğimizi hatırlıyorum,” diyor. “Ben ‘Aman Tanrım, harika bir saraydı,’ derdim. O ise ‘Pencerelerin kenarlarını fark ettin mi?,’ derdi. Pencerelere dikkat bile etmediğimden emin olabilirdiniz. Ama o pencerelerde öyle bir detay görürdü ki, ister doğal ister mimari kaynaklı olsun, sonradan tasarımlarına yansırdı.”
Kendi adını taşıyan marka 1969’da kurulmadan önce Gérald Genta freelance bir tasarımcıydı ve o sıralar kol saati sektöründe böyle bir kavram bile yoktu. 50’li yılların ortasında Universal Geneve’in Polerouter’ından sorumluydu. Daha sonra Bien’de, Omega’da kreasyon yöneticisi Pierre Moinat’nın yönetiminde masa başında çalıştı ve çeşitli Constellation ve Seamaster tasarımları geliştirdi.
Yazının devamını QP Women No:4’de 192. sayfadan itibaren okuyabilirsiniz.