AYIRT EDİCİ YAPI DİNAMİĞİ
Tadao Ando geleneksel ve yerel mimarinin notlarına değinerek He Art Museum’u yorumluyor.
Güney Çin’in Shunde kentindeki modern yapı siluetlerine göz gezdirdiğinizde dikkatinizi genellikle kare ve köşeli formlar çekecektir. Ancak buna rağmen Pritzker ödüllü mimar Tadao Ando, kentin ticari bölgesinde ve plazalarının bitişiğinde konumlanan He Art Museum tasarımı için tarafını spiral ve oval hatlardan yana kullanıyor. Yerel ve çağdaş mimari arasında bir yerde konumlanan tasarım, tavandan zemine pencereleri ile iç mekanın gün ışığı ile buluşmasına zemin hazırlıyor. Ando’nun projelerinde görmeye alışık olduğumuz pürüzsüz beton kalıpları müzede de kendine yer açtığı gibi yapı galeri, kafe, kitap butikleri ve dairesel sergi alanları ile tamamlanıyor.
Mimarisinin yanı sıra Pablo Picasso, Olafur Eliasson ve Damien Hirst gibi isimlerin eserlerine yer vererek çağdaş sanatı Çin’in güneyine taşımak isteyen müzenin açılışı ise Feng Boyi’nin From the Mundane World seçkisi ile yapılıyor. Bir diğer taraftan, Çin kültürünün de elementlerine değinen He Art Museum, batı ve doğu sanatı arasında bir bağlantı kurma düşüncesinde oluşunu hem kürasyonları hem de mimari projesi kanıtlanıyor.