UPSIDE DOWN
Fondazione Prada’nın 2015’te başlayan yapılanma süreci, “Torre” kulesinin inşaatıyla sona erdi. OMA imzalı bu yeni bina, açılışı “Atlas” adlı karma sergi ile yapıyor.
Altı katlı sergi alanındayız. Reem Koolhaas’ın mimarlık ofisi OMA’nın, Fondazione Prada bünyesine dahil ettiği bu kule gibi yükselen Torre adlı yapı, kültür-sanat platformunu genişletme misyonuyla karşımızda. Miuccia Prada ve sanat tarihi profesörü Germano Celant arasındaki konuşmalar, oradan çıkan ilhamlarla ortaya çıkan ilk sergi ise Prada Collection’a ait eserlerle karma bir seçki sunmakta. Birbiriyle kontrast olacak şekilde kürate edilen işlerde imzaları bulunan sanatçılar arasında Carla Accardi, Jeff Koons, William N. Copley, Damien Hirst, John Baldessari ve Carsten Höller gibi isimler yer alıyor. 1960-2016 arasında yaratılan eserlerini de fondasyonun temelini oluşturan düşünceler bütününün görsele dökülmüş hali olarak düşünebilirsiniz. Ayrıca Miuccia Prada’nın bu sanat alanını yaratırken Celant ile girdiği diyaloglar ile anlamlandırılan eserler, fondasyona katkıda bulunan sanatçılara ait olduğundan, ikili için kişisel bir önem teşkil ediyor. Fondazione Prada’nın bugüne dek kültürel ajandasında en dikkat çeken eserlerden birine ise başlığımızda yer verdik: Carsten Höller’in 2000 yılına ait Upside Down-Mushroom Room enstalasyonu. Adından da anlaşılacağı üzere, devasa ters mantar figürlerinden meydana gelen bu eser, Höller tarafından fondasyon için yeniden yaratılmış. Serginin adının “Atlas” olduğunu göz önünde bulundurursak, Upside Down-Mushroom Room’un temanın özünü yansıtmak adına anlamlı göndermeler içerdiğini söyleyebiliriz.