EKOLOJİST KURAM

  • 17 SHARES

13. Şanghay Bienali, iklim, ekosistem ve teknoloji üçlüsünün arasındaki karmaşıklığa odaklanıyor.

1996 yılında ilk uluslararası sanat etkinliğini başlatan Şanghay, geçen zaman içerisinde çağdaş sanatın önemli lokasyonlarından biri hali geldi. Ancak bu noktada Asya pazarının son zamanlarda neredeyse çoğu sektörde -ki buna yüksek saatçilik de dahil- alım gücü ve global etki bakımından bir hayli yükselişte olduğu gerçeğini göz ardı etmemek gerekiyor. Bu kıtaya sanat perspektifinden baktığımızda ise Şanghay Bienali ile karşılaşıyoruz. Bu sene 13. kez düzenlenen bienal, üç aşamada inceleniyor. *A* Wet-run Rehearsal ile açılış yapan etkinlik daha sonra An Ecosystem Of Alliances ile devam ediyor. Bienalin son durağı ise geçtiğimiz günlerde açıklandı: Bodies of Water.

İklim, ekosistem ve teknoloji üçlemesinin hayatın içerisinde nasıl ayrılmaz bir şekilde birbirine bağlı olduğunu inceleyen bienal Bodies of Water sergisi ile son düzlüğüne giriyor. Şanghay’ın tarihi, coğrafyası ve yerel dili ile diyalog halinde olacak olan 64 sanatçının yer aldığı bölümün baş küratörlüğünü Andrés Jaque üstleniyor. Bienalin temasına paralel olarak geliştirilen eserler iklim, ekosistem ve teknolojinin karmaşık iletişimine odaklanıyor. Joan Jonas, Pan Daijing, Diakron ve Emil Rønn Andersen gibi isimlerin yer aldığı kürasyon, 25 Temmuz’a kadar ziyaret edilebilecek.