Royal Oak, Neden Royal Oak?
Audemars Piguet’nin ikonu büyük bir başarıydı, fakat isim kökeni de aynı doğrultuda bir muammaydı.
İngiliz iç savaşı sırasında, monarşi yanlısı ordunun, parlamento destekçisi yeni birliklere yenilerek dağılmasıyla, Kral II. Charles, Derby Lordu ve Wilmot Lordu ile birlikte, Pendrell ailesinin yaşadığı Boscobel malikanesine sığınır. Kral, orada 6 Eylül 1651’de subay olan William Careless ile tanışır. Careless, krala, gündüzleri evde kalmasının tehlike arz ettiğini ve bu sebepten malikaneyi çevreleyen yakınlardaki meşe ağaçlarında saklanması gerektiğini tavsiye eder. Bunun üzerine ikili, tüm günü bugün Royal Oak olarak anılan meşe ağacında geçirmeye başlar. Onlar, ağaçtalarken, bölgeyi aramaya gelen parlamento birliklerini de görürler ve kral, ertesi gün bölgeden uşak kılığına girerek ayrılır. Restorasyon (1660) ile, yeniden tahta çıkan II. Charles, kaçtığı dönemde yanında olan kişilerin sadakatini unutmayarak, Careless ve Pendrell ailelerine kraliyet ödeneği bağlar. Oradaki meşe ağacı da “Royal” unvanını alır. Ağacın hikayesi böyle… Ama Audemars Piguet’nin sekizgen saatinin o ağaçla nasıl bir ilişiği olduğu bilinmiyor. Gérald Genta’nın tasarım esnasında neyi düşündüğü bilinse de, isim seçimindeki kaynak, bir muamma. Ayrıca kraliyete bağlanan bu meşe ağacının dışında, bezelin bir gemi penceresini çağrıştırmasından yola çıkılarak modele İngiliz savaş gemileriyle aynı ismin verildiği de konuşulan ihtimaller arasında. Ama en nihayetinde, biz QP olarak bu adlandırma kökenine tasarı yapıyor olsaydık, kralı yüksek saatçiliğe; kralın kaçış sürecini quartz kriziyle sarsıntılı bir saat piyasasına; Careless’i Genta’ya; 1972’deki Basel Fuarı’nı Restorasyon devrine ve o meşe ağacını da Audemars Piguet Royal Oak’a benzetebilirdik.