SEMBOLİST TABLOLAR

  • 110 SHARES

Damien Hirst’in Cherry Blossoms seçkisi, 1 Haziran – 2 Ocak tarihleri arasında Fondation Cartier pour l’art contemporain’da gösterimde.

Erken dönem çalışmalarında içinden geldiği gibi boya yaklaşımını benimseyen Damien Hirst’in sanat pratiği ilhamını soyut ekspresyonizmden alıyor. 1990’lı yıllarda bazı kesimlere göre provokatif bulunan ve deneysel sanat anlayışını yansıtan Genç İngiliz Ressamların simgesi haline gelen sanatçı özellikle ölümlü olmak teması ile ilişkilendiriliyor. Cansız hayvanları formaldehit içerisinde sergilediği seçkileri ile sanat görüşünü yansıtan Hirst, bu zamana kadar farklı ölçekli çalışmalarıyla karşımızda idi. 1 Haziran tarihinden itibaren ziyaret edebileceğiniz Cherry Blossoms ise sanatçının benimsediği ölüm perspektifine dahil olan güzellik ve yaşam soyutlamalarına odaklanıyor. Bu noktada, her nisanda kutlanan kiraz çiçeği mevsiminin de felsefi tarafına değinmeli. Baharın gelişinin bir ritüel olarak kutlandığı bu dönem aynı zamanda yaşamın geçici oluşunu temsil ediyor. Hirst’in ölüm ve yaşam arasındaki boşluğu kiraz çiçeği üzerinden tasvir etme gayesi, bu referansla daha anlamlı hale geliyor.

Üç yıllık bir çalışmanın sonucu olan koleksiyonda toplam 107 eser bulunuyor. Öte yandan sergi adına iki farklı konsepti barındıran filmler de gösterimde olacak. Hirst’in Thames nehrinin kıyısındaki stüdyosunun ambiyansını deneyimleme şansı sunan ilk filmin ardından başka bir stüdyoya konuk edilen sanatçı bu deneyimini kendi sesiyle ikinci filmde aktarıyor. Her iki filmin de çevrimiçi yayınlanacağı gibi Fondation Cartier pour l’art contemporain koleksiyon için ayrıca bir seçki daha hazırlıyor. Felsefeci Emanuele Coccia, sanat tarihçileri Philippe Costamagna, Michio Hayashi, Gilda Williams ve yazar Alberto Manguel’in görüşlerinin izinde bir araya getirilen inceleme, Cherry Blossoms’ın Damien Hirst’in eserlerindeki konumunu değerlendirirken, sanatsal, felsefi ve edebi düşüncelerini de inceliyor.