FORM RENK ZITLIĞI

  • 68 SHARES

Sanatsal dönemin tarihsel katılımını yansıtan ve 20.yüzyılın resim ve renk doygunluğuna odaklanan The Fullness of Color: 1960’s Painting için son tarih 31 Mart.

Frank Llyod Wright tarafından 1943 yılından tasarlanan ve 1959 yılında inşası tamamlanan Solomon R. Guggenheim şüphesiz ki New York şehir siluetinin en ikonik parçalarından biri. Yapının dış tasarımının yanında bünyesinde sunduğu çeşitli seçkileriyle de şehrin sanat perspektifine olan katkılarına devam eden müzenin son konuğu The Fullness of Color: 1960’s Painting oluyor.

1960’larda bir grup avangard ressamın soyutlama kavramını farklı yönlere doğru çekmeleri, sanat stiline yeni bir boyut getirilmesine neden oldu. Helen Frankenthaler pamuk kanvasa akrilik yıkama uygularken Morris Louis, Kenneth Noland ve Jules Olitski, tuval ile boya arasındaki ilişkiye püskürtme yöntemini ekleyerek, daha doğrusu el hareketlerinin bir fırça misyonu gördüğü teknikleriyle adeta 1940 ve 1950’lerdeki soyut dışavurumculuğa olan karşı duruşlarını ifade ediyorlar. Küratörlüğünü Megan Fontanella’nın üstlendiği The Fullness of Color: 1960’s Painting, bir önceki cümlelerimizde anlatma gayesinde olduğumuz form ve renk ilişkilerine odaklanan sanatçıları bir araya getirip, zaman içerisinde hem teknik hem de renk doygunluğunu deforme ederek renklerin biçim ve yüzey ile olan iletişimine odaklanıyor.